Teksan Sanayi St. Kırşehir Sk. C Blok No: 3/3 Odunpazarı (Garanti Bankası Arka Sk. İlk Solda)phone_in_talk0536 023 53 44location_onKONUM

Motor Kontrolü

Motor Kontrolü

Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye Motor Kontrolü

Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye ,Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinelere motor adı verilir.Yakıtlarına göre motorlar, Dizel-Benzin- LPG li olmak suretiyle üçe ayrılırlar. Benzinli motorun yakıtı benzin; Dizel motorun yakıtı ise Mazottur (motorin); LPG’li motorlar ise yakıt olarak sıvı petrol gazı başka bir deyişle LPG’yi kullanırlar. 

Motor Kontrolü


Silindir diziliş şekillerine göre motorlar sıra tarzı, v tarzı, yıldız tarzı, boksör tarzı ayrılırlar.
Ayrıca soğutma sistemlerine göre motorları su soğutmalı ve hava soğutmalı diye de ikiye ayırabiliriz.


Yanma sistemlerine göre motorlar, samimi yanmalı ve dıştan yanmalı diye ikiye ayrılır.
Araçlardaki motorlar samimi yanmalıdır ve yakıt olarak benzin yada motorin başka bir deyişle dizel kullanmaktadırlar. Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye 


Motorları ayrı olarak çalışma zamanlarına göre ayırmakta olasıdır.
Çalışma zamanlarına göre iki vakitli ve 4 vakitli olarak ayrılırlar.
Örneğin benzinli 4 vakitli bir motorun çalışma sırası; Emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genişleme; iş süreyi da denir), egzoz şeklindedir.


Beygir Kuvveti Nedir?


1 beygir: 75 kg’lık ağırlığı 1 sn’de 1 metre yukarıya kaldırabilecek efor miktarı olarak bilinir.
Buda tahminen olarak bir atın gücüne eşit gelmektedir ve bu sebepten at kuvveti olarak adlandırılmaktadır. Bu motora özeldir ve değiştirilemez bir değerdir.


Beygir kuvveti ve tork değerleri dinamometre ile tespit edilir Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye ve bu kıymetler transfer uzuvu, vites kutusu gibi başka elemanlara bağlı olarak değişiklikler gösterir.
Örneğin torku düşük fakat at kuvveti yüksek olan bir motorun yanlızca dişli ayarlarını değiştirerek tam tersi özelliklere çevirmek olası olmaktadır.


Tork Nedir?


Bir aracın çekişi olarak tanımlanır ve motordan tekerleğe iletilen itme kuvvetidir.
Birimi Newton metredir.(Nm). Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye 
Tork otobüs, traktör, kamyon vb araçlarda defa yüksek değerlerde olabilmektedir.
Çünkü bu araçların sürate değil çekiş gücüne gereksinimi bulunmaktadır.
Torkun yüksek olması için temelde motorun yanma odasında normalden henüz güçlü bir yanma gerçekleşmesi lazım olur.


Neden Motor Muayenesi Yaptırmalıyız?

Yağ Kontrolü


İkinci el araçlarda en fazla karşılaşılan mesele mekanik parçaların zamanla aşınmasından ya da parça ömrünün bitmesinden kaynaklanan arızalardır. Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye 
Araç alındıktan ardından çıkan bu arızalar şahıslara parasal manada zarara uğratmaktadır Dynomoss eksperleri uzman esnasında bu bozukluk ve aşınmaları belirleyerek meselesiz vasıta almanızı amaçlar.


MOTOR PERFORMANS KONTROLÜ


Otomobilin motor performans testini dinamometre cihazı kullanılarak yapılır.
Dinamometre manuel, otomatik, önden çekişli, arkadan çekişli ve şanzımana sahip araçlarda motorun gücünün ve torkunun Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye eksiklikleri hissesi en aza indirgenmiş şeklinde ölçülmesini sağlar.


Otomobilin motorundaki en küçük eksiklikleri veyahut arızayı grafikle gösterir bu grafikle ateşleme sistemini ve yakıt emme sistemindeki durumuyla görülmesini sağlar.
Modifikasyon evveli ve ertesi ölçümler vasıtası ile uygulanan işlemlerden kazanılan kuvveti belirleme eder.


Aracınızla güvenilir sürüş sağlayabilmeniz Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye için genellikle sürelerle yapması lüzumlenen motor performans testi bir dizi işlemden oluşmaktadır. Bu ölçümlerin titizlikte yapılması; güvenliğinizi sağlayacağı gibi, motorunuzda ortaya ileriki arızaların eskiden fark edilmesiyle de aracınızın ömrünü uzatacaktır.

a


Temelde motor performans testi dinamometreyle uygulanmaktadır. Ekspertiz Eskişehir
Motor gücünün ölçülmesi haricinde motorun başka kısımlarıyla alakalı kimi araştırmalar de uygulanmaktadır.
Bunlar ;
Motor performans testi
Motor vuruntu kontrolü
Motor üfleme kontrolü
Egzoz dumanı kontrolü
Motor yağ vaziyeti kontrolü
Motor soğutma suyu kontrolü
Turbo kontrolü
Güvenli sürüş için motor kontrolleri ve bakımlarının saatinde yapması defa ehemmiyetlidir.


Ekspertiz Eskişehir MOTOR VURUNTULARI VE ÜFLEME KONTROLÜ

Motor Kontrolü


Motor içinde tespit edilen pistonlar ve segmanlar kullanım neticesi zaman geçtikçe aşınırlar.
Segmanların vazifesi pistonla silindir arasındaki sızdırmazlığı sağlamaktır.
Üst segman, ateşlemede meydana gelen basıncı korur.
Alt segmanın vazifiyeti ise pistonun aşağıya inerken silindirdeki yağı sıyırarak kartere indirmektir.


Silindirle segmanlar arasında boşluk artıkça patlama sırasında basınç yitimi yaşanır.
Bu da motorun çekişten butonuna neden gerçekleşir.
Basınç (kompresyon) kaybının oluşması halde motorun üflüyor bulunduğu anlaşılır.
Motor üflemesi, gelişen zamanlarda motorun yağ yakışını artırır ve motorun yağ yakmasına neden gerçekleşir. Ekspertiz Eskişehir
Motorun rektifiye olması için hava filtresinin yağlanması yada filtre kabına yağ dolması lazım olur.


Yani karterdeki yağın tam manasıyla silindirin içerisinden aşırı miktarda yukarıya çıkması motorun ömrünün azaldığını gösterir.
Motor üflemesi vakası kompresyon veyahut başka bir söylemle basınç kaybıdır.
Bu vaziyet sıkıştırılmış ve yanmış yakıt karışımı kartere geçtiğinden yağ çubuğu çıkartılarak veyahut yağ doldurma kapağı açılarak anlaşılır. Ekspertiz Eskişehir
Motorun rektifiye olması gerektiğine tam anlamıyla kavramak için silindir kompresyon testi yapması lazım olur.


Motorda makul yağın kullanılmaması durumunda de kompresyon kaçağı ortaya gelebilir.
Motor içindeki aşınma artıkça, parçalar arasında yağ filminin muntazam olmaması kompresyon kaçaklarının yükselmesine ve yağın yakıta aşırı miktarda karışarak yanması neticesi motor performansında kayıplara sebep gerçekleşir.


MOTOR VURUNTUSU

 

Yakıtın motor silindiri içerisinde defa süratli ve darbeli yanışı, Otto motorlarında açık bir çınlama ve dizel motorlarında ise vuruntu şeklindeki hengâme ile anlaşılır.


Bu nedenle vuruntu durumunda Otto motoru için "çınlıyor" dizel motoru için ise "çekiçliyor" adı verilir. Vuruntu gürültüsü, silindirdeki kuvvetli basınç dalgasının silindir kapağı ve piston yüzüne çarpması ve orada çekiç darbesine benzer bir tesir oluşturmasından sebeplenmektedir.
Vuruntulu yanmada, bilhassa piston termik ve mekanik olarak aşırı yüklenir.
Sürekli vuruntu pistonun tahrip olmasına neden gerçekleşir.


Isının aşın derecede açığa çıkması ile piston hızla genleşir ve silindir duvarlarında meydana gelen yağ filminin bozulmasına sebep gerçekleşir. Ekspertiz Eskişehir
Bunun neticeninde kuru sürtünme başlar ve daha çok açığa çıkan ısı bölge ısısını süratle çoğaltarak piston yüzeyinde ergimelere ve silindir duvarına kaynaklanmalara sebep gerçekleşir.


Yer yer meydana gelen kaynak irtibatları pistonun hareketi neticesi yeniden koparak kuvvetli aşınmalara ve sıcaklığın sürekli artmasına neden gerçekleşir.
Bu zincirleme tepkin hızlıca pistonun silindir iç yüzüne tamamiyle kaynaklanarak tahrip olması ile sonuca erer.


Vuruntu sırasında piston tahrip olmasa dahi sürtünme yükü şiddetle artarak motorun efektif gücünün butonuna neden verir, bundan dolayı vuruntu saptandığında en hızlıca derhal giderilmelidir.


EGZOZ DUMANI

 

Yeni gayret gösteren motorun yaydığı egzoz dumanı kapalı alanlar içerisinde zehirli etkiler gösterir. Araç, kapıları açık durumda bir kapalı mekân içinde defa kısa bir müddet için çalıştırılsa dahi, kokusuz karbon monoksit (egzoz dumanı ) kapalı mekân içerisinde birikir, egzos dumanı muayene altına alınmaz ya da tahliye edilmezse zehirlenmelere, açık havada karbon salınımı hava kirliliğinin artarak hayat kalitesinin butonuna sebep gerçekleşir.


MOTOR YAĞI KONTROLÜ:

 

Motor yağı araçların dinamik parçalarında ince bir katman yaratarak aşınma ve sürtünme gibi işlemleri giderir veyahut asgari civara indirmeyi amaçlar.
Bu yönden içerideki parçaları ve motoru koruduğu için her evrede muayene edilmesi elzemdir. Motor yağının normal düzeyde olmasını sağlanarak motorun ihtiyaç duyulan şeklinde yağlanması lazım olur.

 

Motorun belli bir oran yağ yakması normaldir.
Yağ düzeyi ekseriya, misalen yakıt doldurmak için durulduğunda muayene edilmelidir.
Gösterge paneli üzerindeki motor yağ basınç ikaz lambası yandığında, motor yağ düzeyini derhal muayene edilmesi lazım olur.


Araç düz bir yüzeyde park halindeyken motor durduktan Eskişehir Oto Ekspertiz Tavsiye ardından, yağın karterde toplanması için bir kaç dakika beklenip yağ çubuğunun çıkarılması ve silerek temizlenmesiyle sağlanır.
Çubuğu yine bitimine kadar tam anlamıyla yerleştirilmesi ehemmiyetlidir.
Çubuk yine çıkarılır.
Yağ çubuğu üzerindeki yağın kirlenmediğini muayene edilir.
Yağ çubuğu üstünde gösterildiği gibi yağ düzeyini muayene edilir.
Yağ düzeyi minimum(MİN) ile maksimum(MAX) arasında makul bir düzey arasında olması gereklidir.


Yağ düzeyi asgari çizgisi altındaysa, aynısı nitelikte yağ ile motor yağın maksimum düzeyine gelene kadar bitirir.
Maksimum düzeyinin üstüne çıkılması problemlere yol açabilir.


MOTOR SOĞUTMA SUYU KONTROLÜ

 

Motor soğutma sıvısı sızdırmazlığı her 15000 Km de bir muayene edilmelidir.
Hortumların evvel uçlarını muayene edilir, eğer sızıntı varsa kelepçelerin vaziyetini muayene edilir. Sızıntı halinde kelepçelerin ömrünü bitirmiş bulunduğu özetlenebilir.
Bu halde yeni kelepçeler takılması lazım olur.


Hortumların dış yüzeyinde delik veyahut çatlak varsa, elastikliğini kaybederek sertleşmişse, uçlarında yarılmalar ya da sertleşmeler görülüyorsa, kelepçe kesikleri oluşmuşsa, bollaşmalar gözleniyorsa hortumların değiştirilmesi lazım olur.
Değişimin ortası bezli yüksek sıcaklığa metanetli sıcak su hortumlarıyla yapması verimi ve dayanıklılığı çoğaltır.


Hortum ya da kelepçe değiştirmeden evvel motor soğutma suyunu boşaltılması başka bir ehemmiyetli noktadır.
Sızmalar için radyatör boşaltma musluğuna, motor bloku boşaltma sarı vidasına ve radyatör müşiri contasına da bakılması lazım olur.
Kontrol esnasında bunları sökmek, temizlemek ve takmak lazım olur.

 

Diğer HİZMETLER