Teksan Sanayi St. Kırşehir Sk. C Blok No: 3/10C Odunpazarı (Garanti Bankası Arka Sk. İlk Solda)phone_in_talk(0505) 112 26 26location_onKONUM

Dyno (Dinamometre) Testi

Dyno (Dinamometre) Testi

Eskişehir Ekspertiz Dyno Testi

Eskişehir Ekspertiz Dinamometre (Dyno) testi nedir? Motor performansını ölçmenin iki esas yolu bulunmaktadır.
Bunlardan ilki dinamometre (dyno) kullanmak, ikincisi bir yarış pistinde deneyimlemek.
Her biri kıymetli bulgular sağlayacaktır, fakat belirlediğiniz formül performans ile ilgili tam anlamıyla ne bilmek dilediğiniz şeye bağlıdır.

Bu makalede, direk ölçülebilir, yeniden edilebilir ve denetimli koşullar altında gerçekleştirildiği için birinci formül açıklanmaktadır. Eskişehir Ekspertiz  Yarış pistinden elde ettikleri bilgiler realite yaşama değin iyi performans göstergeleri olsa da, pist testi defa çok parametre (pist koşulları, hava vaziyeti, süspansiyon ayarları, sürüş maharetleri vb.) doğrulusunda harbiden emin bir mikron olarak etkilenebilir.

1


Söz hususu bir aracın performansını, yaptığı efor ve torku bildirime gelince, her vakit meydana çıkan iki parametre sayı bulunmaktadır. Bunlar krank (genellikle motor ya da volan denir) at kuvveti / tork ve tekerlek at kuvveti / tork.


Ancak fazlası vakit bu iki değişik sayı kümesi karışıklığa sebep gerçekleşir.
Bu metnin emeli, krank ve tekerlek arasındaki efor farklılıklarını ve onları ölçen bağlantıyı bildirime yardımcı olmaktır.


Dinamometre (Dyno) testi nedir?


Dinamometre (Dyno) testi nedir? Eskişehir Ekspertiz  Bir Dynamometer (dinamometre) kısaca “Dyno”, kuvvet, tork ya da kuvveti tartmak için sarfedilen bir cihazdır.
Örneğin, bir motor ya da başka dönen bir makine doğrulusunda imal edilen efor (HP yada kW), aynı anda olarak tork (Nm yada lb-ft) ve dönme sürati (RPM) ölçülerek hesaplanabilir.
Dinamometre yanlızca tork ve at kuvveti tartmak için bir vasıta değildir.
Bir motorun her şeyin yolunda olmasından güvenilir olmanızı gerçekleştiren bir nitelik muayene aracıdır.


Araç performans ölçümlerinde sarfedilen temel olarak iki tür dyno çeşiti vardır: birincisi “engine dyno” olan, bir motorun araçtan tamamiyle sökülerek direk tespit edilen, öteki ise “chassis dyno” olarak malum, aracın motorunu hiç çıkarmadan, aracın efor ve torkunu bir bütün olarak ölçebilen dyno dur.


Engine Dynamometer


Crank (engine, flywheel) horsepower/torque
Engine dyno, motorun araçtan çıkarılmasını ve ayar için bir dyno donanımına takılmasını gerektirir.


Bir engine dyno, Eskişehir Ekspertiz  geliştirme çalışmaları için çoğunlukla henüz iyi bir seçenektir zira motorun çevreninde çalışmak defa kolay ve parçalar süratle değiştirilip karşılaştırılıp deneme edilebilir.
Bu nedenle engine dyno’lar profesyonel yarış takımları, motor yapımcıları için seçenek edilen dyno’lardır.


Yine de, sokak ve amatör düzey motor sporları için chassis dyno defa henüz makul fiyatlı bir seçenektir. Özellikle chassis dyno’nun gelişmeyi, caddedeki amatör tuning vasıtalar için makul bir tercih durumuna gelmiş vaziyettedir.


Motorun tork ve efor kıymeti direk kranktan (volandan) içerler.
Üreticilerin araçlarının reklamını yaptığı at kuvveti ve tork değerleri bu metotla elde ettikleri rakamlardır.Bu değerleri görmek için aracın motoru bir motor dinamometresine bağlanır.
Genellikle su pompası gibi bütün motorla gayret gösteren bileşenler deneme için motordan çıkarılır.

2


Motor dinamometresi, Eskişehir Ekspertiz  deneme edilecek motora kısa bir tahrik mili üstünden bağlanır.
Tipik olarak, engine dyno’lar, bir yük yaratarak (fren etkisi) motor torkunu ve gücünü ölçer.
Bu, bir water brake, hydraulic brake, eddy current brake (elektromanyetik akım ) ya da alternating current (AC) tasarımlardan bir tanesidir.
Chassis Dynamometer (Rolling Road)
Wheel horsepower/torque


Araçtan motor sökülmeden bir bütün olarak efor ve tork ölçümü bir chassis dyno ile yapılır.
Otomotiv-Aftermarket dünyasında, Eskişehir Ekspertiz  Tuning- ve Upgrade ile elde ettikleri at kuvveti ve tork getirileri çoğunlukla bir chassis dyno ile tespit edilir.


Performansın yanında hengâme ya da güvenlik konularının değerlendirilmesine yardım edebilir ve bütün transfer uzuvları eş zamanlı deneme edilebilir.
Araç halatlarla sabitlenir ve tekerlekler, üstünde silindirlerin bulunduğu platform üstüne konumlandırılır.

3


Bu yöntemle elde ettikleri testlerin en devasa yararı bir aracın realite dünya programını simüle edebilmesidir. Dolayısıyla yol testlerinin belli bir oranda önüne geçilebilmesidir. Eskişehir Ekspertiz 
Yol testleri vakit alır ve bir bozukluk ya da ilçe ortaya gelirse devasa masraflara yol açabilir.
İki değişik chassis dyno türü bulunmaktadır. Bunlar “Inertia dyno” ve “Braked dyno” dur.
Dinamometrenin SınıflandırılmasıCrank vs WheelDinamometre (Dyno) Testi Nedir?-Motor-dinamoEngine Dynamometer


Arka tekerlek at kuvveti (wheel horsepower), şanzıman ve diferansiyelde oluşan sürtünme kayıpları (drivetrain losses) hasebiyle daima motor at gücünden henüz azdır.
Çünkü kolaylıkla söylemek icabında, motor gücünün bir bölümü şanzımanı çalıştırmak, tahrik milini döndürmek, diferansiyeli döndürmek ve aksları / fren disklerini / tekerlekleri döndürmek için tüketilir.


Bu bileşenleri ulaştırmak için sarfedilen motor kuvveti, transfer tarzına (otomatik ya da manuel), çekiş tarzına (2WD, 4WD) ve bütün bileşenlerin toplam ağırlığına ve boyutlarına bağlıdır.


Chassis dyno’lar, motorların performansının ölçülmesinde pratiklik sağlar.
Ancak bir engine dyno’da mümkün oldukça, Eskişehir Ekspertiz  ‘motor’ ile ilgili tam ayrıntılı data alınamaz.

Rolling Road vs Hub dynoAraçların efor ölçümlerini değerlendirirken, iki tanınmış chassis dyno tarzına rastlamaktayız.

4


Herkesin hangi tür dyno’nun en iyi bulunduğu ile ilgili bir fikri olsa da, realite şu ki her iki tasarımın da artıları ve eksileri var. Bunlar axle-hub dyno ve rolling-road (roller) dyno dur.
Tekerleğe verilen kuvveti ölçmede iki tür ‘rolling road’ tarzı varır.
Bunlar, tek silindirler (single-rollers/Scheitelrollenprüfstand) ve çoklu silindirler (multi-rollers/Doppelrollenprüfstand).


Dinamometre (Dyno) Testi Nedir?-Hub-dyno

 


Hub Dyno
Bir rolling road, kuvveti direk platformdaki silindirle ilişki eden tekerleklerden ölçer.
Lastiğin ilişki yüzeyi bir ya da Eskişehir Ekspertiz  daha çok silindire ilişki eder ve bu ilişki noktası süresince silindire enerji verir. Silindirlerin, hub sistemlerine göre kimi üstünlükleri bulunmaktadır.
Roller daha süratli kurulum sağlar.


Bununla beraber, silindir sistemlerinin bir dezavantajı bulunmaktadır.
Silindir sistemleri, yüksek performanslı araçlarda çekiş kayıbı yaşayabilir.
Modern spor otomobiller güçlendiğinden, çift silindirli dinamometrede defa çok kayma rizikosu bulunmaktadır.


Aynı vakitte, lastik basıncı ve hararet gibi konulara da duyarlıdır ve bu efor okumalarını etkileyebilir.Bir ‘hub’ dyno ile, tekerler araçtan sökülür ve adına kalifiye bir aygıt bağlanır.
Bir hub sistemi ile, çekiş kaybından kaynaklanan mikron hatası ortadan kalkar. Eskişehir Ekspertiz 
Bununla beraber, kurulum müddeti bir tamburlu sisteme göre uzun olabilir.
Ancak, hub (Radnabe) sistemlerin taşınabilir ve boyutlarının ufak olması çoğunlukla onları daha çok kullanımı kolay yapıyor.

Diğer HİZMETLER